Malediven - Reisverslag uit Vilamendhoo, Malediven van herman, roos, naomi p - WaarBenJij.nu Malediven - Reisverslag uit Vilamendhoo, Malediven van herman, roos, naomi p - WaarBenJij.nu

Malediven

Door: Roos Vercauteren

Blijf op de hoogte en volg herman, roos, naomi

27 Oktober 2018 | Malediven, Vilamendhoo

Morgen het tweede deel van onze reis de Malediven dus maken we onze valiezen vliegensklaar. Naomi verzet per ongeluk het cijferslot bij het sluiten van haar koffer waardoor deze niet meer open te krijgen is. Ten einde raad, met de valies naar de receptie! De manager wordt erbij gehaald. Een ploeg van specialisten houdt zich bezig om het heuvel op te lossen. Spijtig, ze krijgen hem niet open, terug dan maar met de valies naar de kamer. Dit zijn zorgen voor later. We hebben een tour geboekt door de wetlands van Kuching en ze komen ons ophalen aan het hotel. Na 45 minuten rijden stappen we aan boord van een rondvaartboot voor een tocht langs de mangrove kustlijn. Het wordt een heel een heel ontspannende vaart. We zien neusapen, langstaart makaak apen, zilver-staart apen en mud springers. Terug in het hotel, houdt Naomi haar bezig met het kraken van de code. Na een half uur horen we plots klik. Iedereen blij! Super inbreker. Slaap wel!

Met Air Aisia vliegen we van Borneo naar Kuala Lumpur. Daar wachten we 4 uur op onze aansluiting naar Male de hoofdstad van de Malediven. Het is middernacht als we landen. We worden opgehaald en naar het hotel gevoerd. We zullen maar een paar uurtjes slapen want om 6u worden we terug naar het vliegveld gebracht om met een watervliegtuig naar onze bestemming Vilamendhoo te vliegen.

De Malediven is eigenlijk een slinger van 1200 koraaleilanden in de Indische Oceaan. Vanuit het watervliegtuig hebben we een prachtig uitzicht op de tropische atollen. Slechts een 200tal zijn bewoond. Na een zachte landen stappen we over op een boot die ons naar de pier vaart. Naomi is zo onder de indruk van alles dat ze met haar emoties geen blijf weet. Dit is zo perfect zegt ze. We krijgen een huisje toegewezen op 10 meter van het water. Ik zit hier nu een blog te schrijven voor mij een rode zonsondergang, naast mij enkele reigers en andere vogels waar ik de naam niet van ken. Het is inderdaad het perfecte plaatje.

We worden wakker op ons luilekkereiland en begeven ons naar het ontbijtbuffet. Er zijn dagelijks 3 buffetmaaltijden in de prijs inbegrepen. This is the place to be voor mensen met een grote eetlust. Een uurtje na de maaltijd is het tijd om te snorkelen tussen de adembenemende mooie vissen met een explosie aan kleuren. We laten ons mee dobberen met de stroming om daarna langs het sneeuwwitte strand terug te wandelen naar onze lodge

• 27 Oktober 2018 - 13:08

Mieke:

Amai prachtig, dat is echt wel de moeite om zo ver te vliegen, geniet ervan. Ja gelijk,de echte oliesheiks op stap met watervliegtuigen en al, super en iets om nooit te vergeten. Een droomreis waw groetjes Mieke en Leo

• 28 Oktober 2018 - 10:39

Herman, Roos, Naomi P:

Inderdaad, zou hier gerust een paar weken kunnen vertoeven!