Bako National Park (deel 2) - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van herman, roos, naomi p - WaarBenJij.nu Bako National Park (deel 2) - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van herman, roos, naomi p - WaarBenJij.nu

Bako National Park (deel 2)

Door: Roos Vercauteren

Blijf op de hoogte en volg herman, roos, naomi

16 Oktober 2018 | Maleisië, Kuching

We staan vroeg op en haasten ons naar het strand waar groepen mooie silverd-leaf apen in de mangroven naar voedsel zoeken. Ook bearde pigs, een soort wilde zwijnen, zie je overal graven. Dan is het tijd voor een gezellig ontbijt op ons terras. Dat was onze bedoeling althans.
Uit het niets vloog er een razende makaak op Naomi af. Hij had het gemunt op haar lekker zakje cornflakes. Uit angst liet ze dit vallen, hij was er vliegensvlug met weg. Al snel kwamen zijn soortgenoten meegenieten van haar lekker ontbijtje... Uiteindelijk verzamelden zo'n 15tal (ruziemakende) makaken op ons terras, waardoor we 'gevangen' zaten in onze kamers. Na drie kwartier (en veel angstzweet) was de kust veilig.
Als afwisseling doen we een boottochtje waarbij we genieten van de sprookachtig uitziende mangrove, jungle, verlaten stranden en de ongerepte natuur. We varen rondom één van de meest bekende rotsformaties van Bako N.P., een rots die lijkt op de kop van een aanvallende cobra.
Rond de middag hebben we het geluk om een mannetjes proboscis neusaap vlak voor ons in de mangrove te zien. Hij is op zoek naar jonge blaadjes. Het is een enorm dier van ruim 1.5 meter lang. Wanneer hij zijn favoriete plekje gevonden heeft, verdwijnt hij uit ons zicht. Ik blijf nog een half uur geduldig in de hitte wachten, maar dan herinnert Herman mij er aan dat we de boot van 15u moeten halen. Bako park was ongetwijfeld een hoogtepunt!

• 21 Oktober 2018 - 08:45

Werner:

Amai,wat een avontuurlijke reis.
    Ik zou dit ook zeer graag eens doen,maar de fotos van de insecten en slangen hebben mij overtuigd om thuis te blijven.
    In mijn kelder zitten ook een paar grote spinnen,dat is de reden dat mijn bier allemaal vervallen is.
    Heb daar een hemelse schrik van.
    Wat hebben jullie daar eigenlijk te eten?

Groetjes van ons allen

• 21 Oktober 2018 - 12:24

Herman, Roos, Naomi P:

Dan zullen wijl je kelder wel eens komen opruimen. Geen probleem. Meeste uitstappen waren vanuit het stadje kuching in Borneo. We verbleven toch wel vrij luxueus in het Rverside majestic hotel met Lekker buffet. We aten zelfs vlees. Iets wat we normaal gezien op reis nooit doen. Maar Maleisië is een vrij hygiënisch land.
    Bij m eerdaagse uitstappen naar natuurparken namen we ons schoofzakje mee. Dat dan gestolen werd door de makaaken. Hierna vliegen we terug naar hoofdstad kuala-lumpur en 6 uur later vlucht van 4 uur naar de Malediven. Daar is bier trouwens verboden . Strenge straffen indien in bagage. Maar in elk Resort kan je bier en wijn drinken ind ku en je flink betaald.

• 22 Oktober 2018 - 10:58

Frieda Vanslembrouck:

waw weer het één en ander mee gemaakt ,ben verslaafd aan jullie verhalen zo spannend voor Julien zou die slangen ook een nachtmerrie zijn alhoewel ik die beestjes ook liever op foto zie;geniet voort van jullie avonduren en zie veel op fb de stranden zijn prachtig mss tot de volgende ,heb bijna geen tijd daarom duurt het soms voor reactie vele groetjes Julien & Frieda xx